Regulamin
SKLEPU INTERNETOWEGO
dostępnego pod adresem https://beltbag.pl
§1 [Postanowienia ogólne]
1. Sklep internetowy (dalej „Sklep Internetowy” lub „Sklep”) prowadzi sprzedaż detaliczną za
pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu (dalej „Regulamin”).
2. Sklep Internetowy jest prowadzony przez Karin Nowak, prowadzącą działalność gospodarczą
pod firmą BELTBAG Karin Nowak z siedzibą w Poznaniu 60-683, przy ul. Wiedeńskiej 79,
zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9721126227,
Regon 302743279, zwaną w niniejszym regulaminie Sprzedawcą (dalej „Sprzedawca”).
3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
4. Ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i nie zawierają
kosztów dostawy, które podane są odrębnie w cenniku dostawy i które będą doliczane do ceny
kupowanych Produktów oraz każdorazowo uwidocznione w Koszyku.
5. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00
do 17.00 pod adresem email: office@beltbag.pl, albo przy pomocy formularza kontaktowego
dostępnego na stronie internetowej Sklepu Internetowego w zakładce „Kontakt”.
6. Niniejszy regulamin jest jednocześnie regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w
rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z
2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
7. Sklep Internetowy jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz
zakupu Produktów, lub świadczenia usług), umożliwiającą Klientom zapoznanie się z Produktami
Sprzedawcy.
8. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach usług świadczonych za pośrednictwem
Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu (znak towarowy),
wchodzące w jego skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych
podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca
zawarł stosowne umowy.
9. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie nieodpłatnie za
pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://beltbag.pl oraz sporządzić
jego wydruk.
10. Informacje o Produktach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
11. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są nowe i podlegają ochronie praw
autorskich. Z uwagi na specyfikę rzemiosła i ręczny sposób wykonania Produktów istnieje,
wyłącznie z uwagi na ich wyżej wymienione cechy, możliwość nieznacznych różnic w Produktach,
przy czym ewentualna różnica w detalu Produktów tej samej serii wynikać będzie wyłącznie ze
specyfiki wykonywania tych Produktów.
12. Sprzedawca informuje, że Produkty z uwagi na ich rękodzielniczy charakter powinny być
użytkowane wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem oraz przechowywane i konserwowane w
sposób odpowiadający ich właściwościom.
§ 2 [Definicje]
Użyte w regulaminie terminy oznaczają:
a) Sprzedawca – Karin Nowak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BELTBAG Karin
Nowak z siedzibą w Poznaniu 60-683, przy ul. Wiedeńskiej 79, zarejestrowana w Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9721126227, Regon 302743279,
b) Strona – zarówno Sprzedawca jak i Klient
c) Kodeks cywilny – ustawa z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) Kodeks
cywilny.
d) Sklep Internetowy/Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod
adresem elektronicznym https://beltbag.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Produkt u
Sprzedawcy.
e) Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, a także osoba prawna i jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności
prawnych, która składa lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu
Internetowego.
f) Dni robocze- dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00, z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
g) Koszyk – element Sklepu Internetowego, gdzie Klient wskazuje szczegóły zamówienia takie jak:
adres dostawy, sposób dostawy, sposób płatności, dane do rachunku, oraz ewentualnie inne
informacje, o ile ich podanie jest niezbędne w celu prawidłowej realizacji zamówienia.
h) Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta,
dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na
stronie serwisu Sklepu Internetowego.
i) Logowanie – czynność polegająca na wpisaniu podczas procesu Rejestracji ciągu znaków
alfanumerycznych (e-mail), koniecznego do uzyskania dostępu do Konta. Login ustalany jest
samodzielnie przez Klienta podczas procesu Rejestracji.
j) Użytkownik – Klient, który założył Konto z wykorzystaniem panelu administracyjnego
udostępnionego przez Sprzedawcę.
k) Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (umowy sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
l) Produkt – rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę do sprzedaży detalicznej za
pośrednictwem Sklepu.
m) Regulamin – niniejszy regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się
na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, sporządzony w oparciu o art. 8 ustawy o
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204
z późn. zm.).
§ 3 [Obowiązki Klienta, oświadczenia Sprzedawcy]
1. Klient jest zobowiązany w szczególności do:
a) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania
serwisu internetowego Sprzedawcy, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania
lub urządzeń,
b) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym
niezamówionej informacji handlowej, podejmowania czynności informatycznych lub wszelkich
innych mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta,
c) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a także z przyjętymi w danym
zakresie zwyczajami,
d) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
e) korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych
Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do
prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,
f) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego, chronionych
prawem autorskim przysługującym Sprzedawcy lub osobom trzecim, jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na
podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies
b) Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies
c) Google Chrome 43 z obsługą JavaScript i Cookies
d) Miscrosoft Egde 12 lub nowsza z obsługą JavaScript i Cookies
e) Minimalna szerokość ekranu 320 pikseli.
3. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług
świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość zainfekowania systemu teleinformatycznego
przez różnego rodzaju niebezpieczne oprogramowanie. W celu uniknięcia zagrożeń z tym
związanych, Klient powinien zaopatrzyć swój komputer, podłączony do Internetu, w program
antywirusowy i na bieżąco go aktualizować. Sprzedawca informuje również, że szczególne
zagrożenia związane z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym i opisywanej
w Regulaminie, wiążą się z działalnością hackerów, zmierzających do włamania się zarówno do
systemu Sprzedawcy, jak i Klienta. Klient przyjmuje niniejszym do wiadomości, że mimo
stosowania przez Sprzedawcę wszelkich dostępnych środków nie istnieje zabezpieczenie w
sposób całkowity chroniące przed opisanymi wyżej zagrożeniami.
4. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wyrażeniu zgody na
przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę przekazanych w formularzu
rejestracyjnym lub podczas procesu składania zamówienia dla celów należytego wykonania
umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5. Sprzedawca zastrzega, że mimo dołożenia wszelkich starań w celu zapewnienia
nieprzerwanego działania Sklepu, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego mogą wystąpić
przerwy, w szczególności w celu dokonania aktualizacji bądź prac serwisowych lub
konserwacyjnych, o czym Sprzedawca informuje zamieszczając ogłoszenie na stronie www Sklepu
Internetowego.
§ 4 [Cookies]
1. Sprzedawca wykorzystuje pliki typu cookie w celu gromadzenia informacji związanych z
korzystaniem z serwisu Sklepu przez Klienta w celu:
a) utrzymania sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie
serwisu Sklepu ponownie wpisywać Hasła,
b) dostosowania serwisu Sklepu do potrzeb Klientów oraz
c) tworzenia statystyk oglądalności podstron ww. serwisu.
2. Niektóre podstrony serwisu Sklepu oraz inne środki komunikacji z Klientami mogą zawierać tzw.
„web beacons” (tzw. elektroniczne obrazki, zwane również jako „puste gify”). Web beacons
pozwalają na otrzymanie informacji takich jak np. adres IP (Internet Protocol) komputera, na który
załadowana została strona, na której web beacon został zamieszczony, adres URL strony, czas
załadowania strony, rodzaj przeglądarki, jak również informacje zawarte w cookies, w celu oceny
efektywności naszych reklam.
§ 5 [Zamówienia]
1. Zamówienia można składać w następujący sposób:
– poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” na stronie internetowej odnoszącej się do
zamawianego Produktu i dodanie w ten sposób Produktu do Koszyka, a następnie wypełnienie
danych osobowych oraz potwierdzenie zakupu przyciskiem „Potwierdź zakup”
– poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,
– e-mailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,
2. Zamówienia złożone w Dni robocze po godzinie 15.00, oraz w soboty i dni ustawowo wolne od
pracy (niedziele, święta), uznawane będą za złożone w najbliższym kolejnym Dniu roboczym i od
tego dnia liczony będzie termin do ich realizacji. Status Użytkownika Sklepu Internetowego
uzyskuje się po wykonaniu następujących czynności: dokonaniu Rejestracji w Sklepie
Internetowym; zalogowanie w Sklepie Internetowym przy użyciu Login i Hasła. Szczegółowa
procedura Rejestracji zamieszczona jest na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
3. Złożenie zamówienia i jego potwierdzenie przez Sprzedawcę wiąże się z obowiązkiem
dokonania przez Klienta zapłaty za zamówione Produkty.
4. W Koszyku Klient podaje następujące dane:
a) zamawiane Produkty (wskazując ich ilość oraz rodzaj);
b) adres dostawy;
c) sposób dostawy;
e) sposób płatności;
f) rodzaju dokumentu rozliczeniowego oczekiwanego przez Klienta Paragon lub faktura);
g) w przypadku gdy Klient wybrał fakturę, dane konieczne do wystawienia faktury.
5. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na
wykonanie umowy, tj. adresu e-mail, imienia, nazwiska lub nazwy, adresu dostawy.
6. Dla Stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym
Produkcie w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka Produktu,
jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
7. Sklep Internetowy rozpoczyna realizację zamówienia w przypadku zamówień płatnych
przelewem bankowym lub w drodze płatności on-line, niezwłocznie po zaksięgowaniu środków
przelanych przez Klienta na rachunku bankowym Sprzedawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2
powyżej.
8. W przypadku, gdy Produkt jest niedostępny i brak jest możliwości realizacji zamówienia w
terminie 14 dni kalendarzowych od daty zawarcia Umowy, Sklep Internetowy ma prawo do
odstąpienia od realizacji Umowy. W takim wypadku Sklep Internetowy najpóźniej w terminie 14 dni
kalendarzowych od daty zawarcia Umowy, zawiadamia Klienta o braku możliwości spełnienia
świadczenia oraz zwraca całą otrzymaną od Klienta kwotę.
9. W przypadku niedostępności części Produktów objętych zamówieniem i braku możliwości
realizacji zamówienia w tej części w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy,
Klient jest informowany przez obsługę Sklepu Internetowego o stanie zamówienia i podejmuje
decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub odstąpienie od całości umowy).
§ 6 [Płatności]
Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
a) płatność przelewem elektronicznym lub zwykłym na rachunek bankowy Sprzedawcy: Santander
Bank numer rachunku 41 1090 2590 0000 0001 3115 5384
b) płatność on-line przez system Przelewy24 lub PayPal – zgodnie z zasadami realizowania takich
płatności przedstawionymi na stronach internetowych ww. operatorów;
§ 7 [Wysyłka Produktów]
-
Kupione Produkty Sklep wysyła za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS
-
Czas dostawy jest ustalany zgodnie z deklarowanymi przez przewoźników terminami dostawy. Dostawa zamówionych Produktów zostanie zrealizowana najpóźniej w terminie 10 dni od dnia złożenia przez Klienta zamówienia.
-
Zamówienia dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej UPS zgodnie z ich regulaminami na adres wskazany przez Klienta.
Sklep Internetowy realizuje zamówienia wysyłając Produkty do Klienta z miejscem odbioru położonym w obszarze terytorialnym Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej. Zamówienia, w których miejscem odbioru Produktów miałoby być miejsce znajdujące się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej, wykonywane będą tylko i wyłącznie po uprzednim skontaktowaniu się przez Klienta ze Sprzedawcą oraz uzgodnieniu warunków realizacji takiego indywidualnego zamówienia, w tym w szczególności ceny i kosztów wysyłki oraz sposobu realizacji obowiązków związanych z uregulowaniem opłat celnych i podatków.
5. Sposób i deklarowane przez przewoźników terminy dostawy dla zamówień na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej i Unii Europejskiej:
Przesyłka kurierska, przewidywany czas dostawy – według wewnętrznych regulaminów firmy
kurierskiej UPS. Usługa wykonywana jest przez firmę kurierską UPS na podstawie wewnętrznego
regulaminu oraz ustawy – Prawo pocztowe, ustawy – Prawo przewozowe i odpowiednich aktów
wykonawczych.
§ 8 [Reklamacje]
1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem za wady, które zostaną
stwierdzone przed upływem 2 lat od dnia wydania Produktów. W przypadku stwierdzenia wady
Klient powinien zawiadomić Sprzedawcę o niej najpóźniej w terminie 1 roku od dnia jej wykrycia,
wskazując na czym wada polega oraz preferowany sposób jej usunięcia. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Zalecamy zgłoszenie wady drogą
mailową pod adresem office@beltbag.pl lub poprzez formularz w zakładce „kontakt”. Zaleca się
dołączenie do zgłoszenia dokumentu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanych
Produktów w Sklepie lub jego kopii oraz zdjęcia ukazującego wadę produktu.
2. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę albo
Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia
wady. Klient nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.
3. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany
Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe
albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od
wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
4. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo usunięcia
wady.
5. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
6. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową wadliwego Produktu w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów.
7. Reklamacje można zgłaszać mailowo na adres: office@beltbag.pl
1. Wadliwe Produkty wraz z wypełnionym formularzem reklamacyjnym należy wysłać na dane
BELTBAG Karin Nowak ul. Wiedeńska 79, 60-683 Poznań.
2. Skorzystanie ze wskazanych wyżej formularzy oraz zaleceń ma na celu wyłącznie ułatwienie
Klientom realizacji roszczeń i nie warunkuje skutecznego złożenia reklamacji.
3. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od daty jej złożenia, a
gdy dla oceny niezgodności towaru z umową konieczne było dostarczenie reklamowanego
Produktu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania go przez Sklep.
4. W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty
otrzymania odpowiednio – reklamacji lub reklamowanych Produktów, przyjmuje się, iż reklamacja
została uznana przez Sklep Internetowy za uzasadnioną.
5. Poniesione, udokumentowane koszty związane z odesłaniem reklamowanego Produktu przez
Klienta, Sklep Internetowy zwraca Klientowi niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
6. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klientów niebędących Konsumentami z tytułu rękojmi za
wady Produktów jest wyłączona.
7. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności może on:
– zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
– zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą,
– uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą,
korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
zasad dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; – http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
§ 9 [Prawo odstąpienia od umowy]
1. Klient będący Konsumentem, może bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych
od otrzymania kupionych Produktów odstąpić od umowy. Prawo do odstąpienia od umowy nie
dotyczy świadczeń określonych w art.38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta
(Dz.U. 2014.827), w szczególności w przypadku gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb, a także w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
2. Klient, o którym mowa w ust. 1 powyżej ma obowiązek zwrócić Produkty Sprzedawcy lub
przekazać je osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później
niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam
odbierze Produkty. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.
Bezpośrednie koszty zwrotu w takim wypadku pokrywa Klient.
3. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów będące wynikiem
korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktów.
4. Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę uiszczoną przez niego tytułem realizacji zamówienia w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, jednakże może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktów z
powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 10 [Ochrona prywatności]
1. Składając zamówienie lub dokonując Rejestracji Klient/Użytkownik wyraża zgodę na
przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia lub świadczenia
usług przez Sklep oraz wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej.
2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
3. Dane osobowe Klienta/Użytkownika są poufne i nie będą ujawniane osobom trzecim z
wyjątkiem przekazywania danych niezbędnych do realizacji złożonych Zamówień współpracującym
ze Sprzedawcą firm kurierskich, a także podmiotów, z którymi współpracuje on przy realizacji
procesu płatności i rozliczeń oraz utrzymania i obsługi strony internetowej sklepu oraz
prowadzenia akcji marketingowych – w przypadku Klientów/Użytkowników, którzy wyrazili zgodę
na przetwarzanie ich danych w celach marketingowych i otrzymywania newslettera. Sprzedawca
nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
4. Dane osobowe są przetwarzane i chronione zgodnie z powszechnie obowiązującymi
przepisami o ochroni danych osobowych, w tym w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”), na zasadach
określonych w Polityce Prywatności i nie są przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym
osobom lub instytucjom, z zastrzeżeniem ust. 3 powyżej, a ich podanie jest dobrowolne, ale
konieczne w celu wywiązania się z umowy zawartej w ramach Sklepu Internetowego.
5. Baza danych osobowych Klientów/Użytkowników oraz informacji podlega ochronie prawnej.
Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
6. Dostęp do danych osobowych posiadają jedynie upoważnieni współpracownicy Sprzedawcy
oraz podmioty współpracujące ze Sprzedawcą przy realizacji umów zawartych z Klientami, w
szczególności operatorzy pocztowi i firmy kurierskie, którym administrator przekazuje dane w
zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy kupionych Towarów, a także operatorzy procesów
płatności i podmioty, z którymi Sprzedawca współpracuje w zakresie utrzymania i obsługi strony
internetowej sklepu oraz prowadzenia akcji marketingowych – w przypadku Klientów/
Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na przetwarzanie ich danych w celach marketingowych i
otrzymywania newslettera.
7. W przypadku uzyskania przez Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu przez Klienta/
Użytkownika ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem,
Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Klienta w celu i w zakresie potrzebnym do ustalenia
jego odpowiedzialności.
8. Sprzedawca może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe: nazwisko, imiona,
pseudonim Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta, nr telefonu Klienta, adres zamieszkania
Klienta.
9. Dane Klientów lub informacje o tych danych mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym
do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru
sprawiedliwości.
10. Każdorazowy kontakt z obsługą Sklepu za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail, wiąże
się z wykorzystaniem podanych danych w celu udzielenia odpowiedzi. Konsultanci kontaktują się z
klientem za pośrednictwem tych samych kanałów komunikacji.
11. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
12. Szczegółowe zasady dotyczące sposobu przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 11 [Zmiana Regulaminu i postanowienia końcowe]
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
2. W przypadku zmiany Regulaminu Klient/Użytkownik zostanie powiadomiony o zmianach, w tym
poprzez umieszczenie stosownego komunikatu na stronie Sklepu Internetowego wraz ze
wskazaniem dokonanych zmian.
3. Aktualny Regulamin jest umieszczany na stronie internetowej Sklepu oraz udostępniany
nieodpłatnie Klientowi/Użytkownikowi na każde jego żądanie.
4. Zmiana staje się skuteczna z dniem wskazanym przez Sprzedawcę, który to dzień nie może być
wyznaczony wcześniej niż z upływem 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od momentu umieszczenia
na stronie Sklepu Internetowego zmienionego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że transakcje
rozpoczęte przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
5. Użytkownik może odmówić akceptacji zmian Regulaminu przesyłając Sprzedawcy oświadczenie
o odmowie akceptacji zmian w terminie 14 dni kalendarzowych od daty powiadomienia
Użytkownika przez Sprzedawcę o zmianie Regulaminu. Niedostarczenie odmowy akceptacji zmian
w powyższym terminie jest uznawane za akceptację zmian przez Użytkownika.
6. Przesłanie do Sprzedawcy odmowy akceptacji zmian w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty
powiadomienia Użytkownika przez Sprzedawcę o zmianie Regulaminu jest równoznaczne z
wypowiedzeniem Umowy przez Użytkownika z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia
ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, liczonego od dnia otrzymania przez Sprzedawcę
informacji o odmowie akceptacji zmian. W okresie wypowiedzenia, Użytkownika obowiązuje
brzmienie Regulaminu sprzed dokonanej zmiany.
7. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie
przepisy powszechnie obowiązujące.
8. Prawem właściwym jest prawo polskie. Wszelkie spory związane ze świadczeniami
wynikającymi z umów zawartych w ramach Sklepu Internetowego będą rozstrzygane przez
właściwe rzeczowo polskie sądy powszechne. W sporach z przedsiębiorcami właściwym będzie
sąd dla siedziby Sprzedawcy.